تبليغاتX
کشاورز
کشاورز
اطلاعات کشاورزی
شاهدي ديگر بر فوايد سيب ، در سيب ‪۱۲‬عامل ضد سرطان وجود دارد.
 

شاهدي ديگر بر فوايد سيب ، در سيب ‪۱۲‬عامل ضد سرطان وجود دارد.

|+| نوشته شده توسط حسین خواجه یوسفی در شنبه 1387/01/31 ساعت 13:55 |

توصیه های لازم جهت اصلاح روشهاي آبياري و راه مقابله با كمبود بارندگي
اصلاح روشهاي آبياري باغ ها يكي از راههاي مقابله با كمبود بارندگي در سال زراعي جاري است.
 مقايسه ميزان بارندگي امسال با زمان مشابه سال گذشته كاهش 50 درصدي نزولات آسماني را نشان مي دهد.
 با اصلاح روشهاي آبياري و توجه به حفظ رطوبت خاك مي توان كمبود آب در بخش كشاورزي را تا حد امكان بهبود بخشيد.
 در بسياري از باغ های کشور آبياري به صورت كرتي و غرقابي انجام مي شود كه استفاده از روش تشتكي و نواري ميزان مصرف آب و بيماريهاي درختان را كاهش مي دهد.
 كاهش شاخ وبرگ به روش هرس سبز درختان در اوايل فصل تابستان و استفاده از كاه و كلش ، پلاستيك و كودهاي دامي پوسيده به عنوان پوشش پاي درختان از هدر رفتن آب در باغ ها جلوگيري مي كند.
 بعد از هر آبياري و گاو روشدن زمين ٬باغداران نسبت به سله كشني و بيل زدن پاي درختان اقدام كنندتا رطوبت زياد از زمين خارج نشود.
 مبارزه با علفهاي رقيب گياهان نیز برای کاهش مصرف آب باید به صورت جدي انجام شود.
|+| نوشته شده توسط حسین خواجه یوسفی در شنبه 1387/01/31 ساعت 13:40 |

خوردن تخم مرغ وخطر مرگ
مردان میانسالی که در هفته بیش از هفت تخم مرغ می‌خورند، در معرض خطر بالاتر مرگ زودرس هستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز بر اساس نتایج یک بررسی جدید که در نشریه تغذیه بالینی آمریکا منتشر شده است، در مورد مردانی که دیابت دارند، خوردن تخم‌ مرغ به هر میزان در دوره 20 ساله مورد بررسی باعث افزایش خطر مرگ شده است.

با انتشار نتایج این بررسی یک مورد دیگر به حجم فزاینده‌ای از شواهد اغلب متضاد در مورد میزان بی‌خطر خوردن تخم مرغ افزوده می‌شود. این تحقیق این مسئله را که چه چیزی در تخم مرغ ممکن است بر خطر مرگ تاثیر بگذارد، بررسی نکرده است.

پژوهشگران دانشکده پزشکی هاروارد که این بررسی جدید را انجام داده‌اند، می‌گویند مردان غیرمبتلا به دیابت می‌توانند حداکثر تا شش تخم مرغ در هفته بخورند، بدون اینکه در معرض خطر بیشتر مرگ قرار گیرند، اما خوردن بیش از این مقدار تخم مرغ در هفته 23 درصد خطر مرگ را افزایش می‌دهد.

تخم مرغ سرشار از کلسترول است که میزان بالای آن در خون باعث انسداد شریان‌ها و افزایش خطر حمله قلبی و سکته مغزی می‌شود.

دکتر رابرت اکل از دانشگاه کلرادو و رئیس سابق انجمن قلب آمریکا در مورد نتایج این تحقیق می‌گوید با توجه به نتایج این تحقیق مردان میانسال دست کم باید در مورد تعداد تخم مرغی که می‌خورند، مراقب باشند.

او می‌افزاید: "البته به یاد داشته باشید که تخم مرغ مانند سایر غذاها نه صرفا خوب است و نه صرفا بد و می‌تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد."

پژوهشگران هاروارد 21377 مرد را که در تحقیق بسیار بزرگتر "مطالعه بهداشت پزشکان" - بررسی وضع سلامتی و شیوه زندگی پزشکان از سال 1981 - مورد بررسی قرار داده بودند.

قاصدک نیوز                   پنج‌شنبه 22 فروردين 1387

|+| نوشته شده توسط حسین خواجه یوسفی در شنبه 1387/01/31 ساعت 11:3 |